Mik a különbségek a többféle vádli gyakorlatok közt?

Legelőször, meg kell értenünk a vádlink anatómiáját és felépítését. A vádli két izomból áll össze, az egyik a vádli látható izma (gastrocnemius), ez a combcsontunk alsó részéhez kapcsolódik a térdünk hátsó része felett, valamint két fejből indul ki. A talpmozgató izom (soleus) és a gastrocnemius inai összefonódnak ezek alkotják az Achilles inat.

A vádli feladata, hogy megemelje a talpat, ami ahhoz kell, hogy lábujjainkra tudjunk állni. A különbség a kétféle vádli gyakorlatok közt, az egyik az álló a másik az ülő, a térd pozíciója. Az álló gyakorlatoknál a lábunk egyenes miközben az ülő gyakorlatoknál leginkább térdünk 90 fokos szöget zár be.

 

A gastrocnemius a legnagyobb munkát akkor végzi, amikor álló gyakorlatokat végzünk, habár minden gyakorlatnál összehúzódik. Míg a soleus a hajlított térdes gyakorlatoknál ad hozzá a munkához többet. Összességében minden gyakorlat növeli a gastroncnemius-t, teljesen mindegy, hogy térdünk milyen szöget zár be.

Érdemes egy edzésen belül több eltérő ismétlésszámú és pozíciójú gyakorlatot összerakni, így a vádlink mindkét izmát megfelelően tudjuk fejleszteni.